Mówimy - dość!
Kto sieje wiatr zbiera burze – tę biblijną mądrość warto przypomnieć MEN i rządowi PO-PSL dziś,gdy 96 procent ankietowanych nauczycieli i administracji oświatowej chce protestować przeciwko pseudo reformom edukacji publicznej.
Wynik ankiety, przeprowadzonej w szkołach i placówkach w 16 okręgach ZNP, nie może nikogo dziwić. Każdy, kto ma jeszcze w pamięci przedwyborcze zapewnienia o wstrzymaniu zmian w ustawach oświatowych, bez trudu skonfrontuje je z ostatnimi działaniami podejmowanymi przez rządzących zarówno na szczeblu samorządu terytorialnego, jak i kraju. Działaniami organizacyjnymi zmieniającymi sieć szkolną, ale także i kolejnymi projektami zmian ustawowych, coraz bardziej niekorzystnych dla ogólnodostępnej edukacji publicznej i jej podopiecznych. Jeśli dodać do tego nierzadko antynauczycielski ton licznych publicznych wypowiedzi, nietrudno zrozumieć, że środowisko oświatowe ma dość takich reform i takiej atmosfery wokół publicznej szkoły.
1 Maja - razem w Warszawie
Pod hasłami: "człowiek - nie towar, społeczeństwo- nie hipermarket, godna praca, godna płaca, godna emerytura", 1-maja w samo południe ulicami centrum Warszawy przeszła kilkunastotysięczna demonstarcja OPZZ i SLD.Było barwnie i młodzieńczo, muzycznie, z orkiestrami także młodzieżowymi i piknikowo, bo ten pierwszomajowy pochód zakończył się majówką w parku. Na 1-majowym pochodzie nie zabrakło także nauczycieli. A oto garść fotografii z tego spotkania.
Kto kłamie – wiceburmistrz czy portal?
W Warszawie od kilku miesięcy trwa spór z władzami dzielnic o stołówki szkolne. W trzech planują zlikwidować wszystkie prowadzone przez szkoły stołówki i zastąpić je albo cateringiem zewnętrznym, albo ajentami. Nie jest tajemnicą, że celem takiej pseudo reorganizacji jest zaoszczędzenie na pracownikach kuchni szkolnych.
Dyrektor, czyli kto?
Autonomia dyrektora w szkole w reformie- to pierwsza (12.04.2012) z cyklu konferencji, które przeprowadzi ZNP w ramach swego projektu dotyczącego niezbędnych przemian w edukacji publicznej.
- Chcemy odwrócić dotychczasowy porządek rzeczy i zamiast tylko opiniować przekazane nam projekty, sami przesyłać ministerstwu i rządowi propozycje środowiska oświatowego dotyczące poszczególnych aspektów funkcjonowania edukacji publicznej – powiedział Sławomir Broniarz, prezes Związku, otwierając konferencję.